ζεστό κακάο

θεωρία και πρακτική των παιχνιδιών ρόλων

Ναι, αλλά πώς ξεκινήσατε να παίζετε;

Posted by Αντώνιος Σ. στο 22/04/2010

Ασχολήθηκα με παιχνίδια ρόλων για πρώτη φορά στη δευτέρα λυκείου, δηλαδή πρίν από 17 περίπου χρόνια, στην αρχή της σχολικής χρονιάς. Την προδιάθεση με επιτραπέζια στρατηγικής και ηλεκτρονικά (οι υπολογιστές τότε δεν υπήρχαν σε κάθε σπίτι) την είχα ήδη και έντονη.

Στην τηλεόραση δείχνει διαφημίσεις για το Χήρο Κουέστ, κι εγώ κι ο κολλητός έχουμε ξετρελλαθεί. «Δηλαδή μπορείς να υποδυθείς έναν ήρωα, να είσαι ατρόμητος, να σκοτώνεις τους κακούς, να ζεις περιπέτειες κλπ; Κα-τα-πλη-κτι-κό!»

Όμως το παιχνίδι ήταν ακριβό εμείς επιδοτούμενοι (χαρτζηλίκι γαρ), για αυτό είπαμε να το αγοράσουμε από κοινού. Πάμε στην Κάισσα Θεσσαλονίκης, ρωτάμε, μας απαντάει ο ιδιοκτήτης. «Το ΧΚ δεν είναι αυτό που περιγράφετε, επιτραπέζιο είναι. Ωστόσο, υπάρχει αυτό που περιγράφετε και λέγεται Ντι εν Ντι». Ντι εν Ντι, έ;

Ακόμη μεγαλύτερο κόστος. Να το σκεφτούμε. Πάμε στην Κάισσα μερικές φορές ακόμη, ρωτάμε κι άλλους φίλους αν ενδιαφέρονται. Βρισκόμαστε έξι, τσοντάρουμε, και πράγματι αγοράζουμε το μαύρο κουτί και ένα (εν τέλει αχρείαστο) σετ μινιατούρων για αυτό το κουτί. Ανάμεσα στους έξι αυτούς βρισκόταν και ο Βασίλης Κ, άρα αν ξέχασα κάτι ή θυμάμαι κάτι λάθος θα με διορθώσει.

Και εγείρεται το τρομερό ερώτημα ποιος θα κάνει μόνιμα οργανωτής. Την πρώτη συνεδρία την έκανα εγώ. Έμενα δίπλα στο κατάστημα κι έχοντας αγοράσει το παιχνίδι είχα το κουτί στο σπίτι μου. Εγώ δε θέλω λέει ο ένας, ο δεύτερος, ο τρίτος. Θέλω λέει ο τέταρτος, αλλά τα αγγλικά μου δεν είναι καλά. Δεν γίνεται. Κολλάμε για λίγο. Από τους τρεις που είμασταν στην ίδια τάξη αγγλικών (από όπου και ο Βασίλης Κ) οι άλλοι δύο ήταν κάθετοι ότι δεν οργανώνουν. Και ακούγεται το τρομερό: «Αντώνιε ξαναέκανες άρα ξέρεις». Από το πουθενά βρέθηκα οργανωτής σχεδόν επί μονίμου βάσεως.

Έξι άσχετοι σε φεστιβάλ σαχλαμάρας και χωρίς επαφή με άλλους ρολοπαίκτες για πολύν καιρό. Περνούσαμε όμως ωραία. Τα πράγματα σοβάρεψαν όταν κάναμε μετεγγραφές στην ομάδα, αυτό είναι όμως άλλο θέμα.

2 Σχόλια to “Ναι, αλλά πώς ξεκινήσατε να παίζετε;”

  1. Σπάω το κεφάλι μου να θυμηθώ την πρώτη-πρώτη μας συνάντηση… και δέν τα καταφέρνω.

    Στα παραπάνω ωραία που λές, αξίζει να αναφέρουμε και την πώρωση με τα ηλεκτρονικά που με τον τρόπο τους προετοίμασαν το έδαφος: «Δηλαδή μπορείς να υποδυθείς έναν ήρωα, να είσαι ατρόμητος, να σκοτώνεις τους κακούς, να ζεις περιπέτειες, όπως στο Γκόλντεν Άξ, το Φάιναλ Φάιτ κλπ; Κα-τα-πλη-κτι-κό!» Και άραγε άν είχαμε τότε τα ηλεκτρονικά παιχνίδια ρόλων που υπάρχουν σήμερα, θα ασχολιόμασταν τόσο με την επιτραπέζια ρολοπαιξία; (Και μήπως ακούγομαι ήδη κωλόγερος, ακόμα δέν αρχίσαμε;)

  2. Αντώνιος Σ. said

    Για το κωλόγερος, ουδέν σχόλιο. Γιατί κι εγώ δεν θυμάμαι πού κάναμε την πρώτη μας συνεδρία, ή τί έγινε εκεί. Μάλλον σπίτι μου.

    Θυμάμαι όμως χαρακτηριστικά τη δεύτερη, αυτή που ούτε λίγο ούτε πολύ μου φόρεσε την ταμπέλα του οργανωτή. Ήταν σπίτι σου, ήμασταν και οι έξι πρώτοι, και θυμάμαι ότι, παρά το περίεργο και κατά τι φοβικό συναίσθημα του ‘δεν καταλαβαίνω τίποτα, πώς να οργανώσω διάολε;’, ένα τμήμα του εαυτού μου ευχόταν να πάρω εγώ την οργάνωση. Ίσως γιατί μου άρεσε το κουτί. Ίσως γιατί το έβλεπα σκηνοθετικά. Ίσως γιατί η μάνα μου έκανε το καλύτερο κακάο. Ποιος ξέρει.

    Να πω όμως και κάτι άλλο σε αυτούς που πίνουν ζεστό κακάο μαζί μας. Θέλουμε να σας διαβάζουμε. Δημοσίως. Κάθε ανάρτηση που κάνουμε είναι μια πηγή συζήτησης, ακόμη κι όταν στο τέλος δεν υπάρχει ερώτηση. Κι ακόμη κι αν αυτό φοβίζει ορισμένες φορές, υπάρχει απορία, κι επικοινωνείτε μαζί μας ιδιωτικά, ορίστε. Ο τίτλος του παρόντος είναι ‘Ναι, αλλά πώς ξεκινήσατε να παίζετε;’

    Εσείς λοιπόν, πώς ξεκινήσατε να παίζετε;

Σχολιάστε

 
